We doen het samen en zo voelt dat ook.
Judith is fiscaal adviseur voor ondernemingen en hun aandeelhouders. Complexe vraagstukken zo overzichtelijk mogelijk maken, en daarbij goed luisteren naar de behoeften van de klant. Dat is wat ze graag doet. Judith studeerde fiscaal recht en ondernemingsrecht en werkt inmiddels ruim 14 jaar als fiscaal adviseur, waarvan onder meer 12 jaar bij een Big4-kantoor.


Waarom besloot je de switch te maken?
Na jaren met veel plezier bijeen Big4-kantoor te hebben gewerkt, kwam ik op een tweesprong te staan; doorgroeien tot partner of verder kijken?
Het contact met een oud-collega heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik ben geswitcht. Hij zocht iemand om de fiscale praktijk verder uit te breiden waarbij de combinatie van een groeiende organisatie, dichterbij de klant staan en het verder vormgeven van een team de doorslag heeft gegeven.
Wat is typerend voor Blömer?
Als je met een ondernemer aan tafel zit, voer je vaak gesprekken over wat hem of haar bezighoudt. Dit is veel breder dan alleen een fiscaal vraagstuk. En qua fiscaliteit is ook de breedte relevant. Het kan eerst gaan over de fiscale aandachtspunten van een herstructurering en vervolgens over btw, of een privé(investerings)vraagstuk. Dat maakt het werk interessant en uitdagend. In ons team zijn de lijnen kort en zitten we met adviseurs en compliance medewerkers door elkaar. Iedereen wordt breed opgeleid en sommigen hebben een specialisme (denk aan loonbelasting of btw, of zoals Jos in de not-for-profit hoek). Hiermee vullen we elkaar goed aan. En mocht bepaalde kennis niet in huis zijn, schakelen we met specialistenuit ons netwerk. Zo zorgen we dat klanten goed geholpen worden. Het fiscale team is met 16 fiscalisten qua omvang groot en dat maakt ons onderscheidend voor onze regio ten opzichte van andere kantoren.
Wat kenmerkt jouw teamwaardoor het fijn samenwerken is?
Typerend aan het team is het gemêleerde gezelschap. We hebben verschillende typepersoonlijkheden in het team en iedereen heeft zijn eigen rol. Iedereen voelt zich op zijn plek, qua cultuur is het heel familiair. Mensen staan voor elkaar open en zijn oprecht geïnteresseerd in elkaar. We hebben een hele ‘down-to-earth’ cultuur: “geen gedoe, gewoon lekker met z'n allen aan de slag.” Dat neemt niet weg dat humor wel heel belangrijk is! Dit geldt voor het hele kantoor eigenlijk.
Hoe ziet voor jou een goede balans tussen werk en privé eruit?
Een belangrijk deel zit in hoe de onderlinge relatie is binnen het team. Hebben mensen oog voor elkaar en dus ook voor jouw privé situatie en wat daarvoor van belang is. Voor ons staat flexibiliteit voorop. Zelf heb ik jonge kinderen, wat betekent dat ik ‘s ochtends niet standaard om 08.00 uur op kantoor zit en pas om 18.00 uur weg kan gaan. Dit is echter nog steeds niet overalvanzelfsprekend. Belangrijk is dat je hier zelf de regie hebt en daarbij geholpen wordt door je omgeving. Ik vind dat hier bij Blömer veel begrip is en collega’s onderling weten wat er bij elkaar speelt.
Hoe zorg je ervoor dat jouw werk dan af is?
Het fiscale werk is best moeilijk te plannen. Als een klant iets vraagt en het moet af, kan het zomaar ineens heel druk zijn en de andere week wat rustiger. Het is ook een groot deel verwachtingen managen, ik doe dat zelf richting klanten. Maar als je als junior in je team zit, dan stem je af met collega's en je leidinggevende over wat je aankan en wat teveel is en je gaat dan samen kijken naar wat haalbaar is. We houden de lijnen kort en gaan met elkaar in gesprek.
Waarom zou je anderen adviseren om de overstap te maken?
Als je op een punt staat waarin je denkt, wat zijn mijn opties? Hoe kan ik verder groeien? Misschien kom je net als ik uit een Big4 omgeving en vind je een overstap naar een kantoor als Blömer niet meteen voor de hand liggend. Dan nodig ik je graag uit om eens koffie te komen drinken. Ik vertel je graag over de veelzijdigheid van de praktijk en mijn eigen ervaringen.
We hebben een gezellig en leuk team en de ambitie om te groeien. Met een grote variatie aan klanten en uitdagende fiscale problematiek kan je zelf sturing geven aan wat je leuk vindt om te doen. Er is veel ruimte voor eigen initiatief en er veel betrokkenheid.
Blömer een Great Place To Work:
Uit metingen van tevredenheid scoort ons team goed. Met wekelijks vaktechnische overleggen creëren we momenten waar ook ruimte is om even met elkaar te bespreken hoe het gaat en wat aandacht nodig heeft en dat volgen wij ook op. Collega’s merken dat er ook echt iets mee gedaan wordt en daar worden ze blij van. Je hebt het gevoel dat je met zijn allen echt vooruitgaat!
Werken bij Blömer
Er is ruimte voor nieuwe aanwas in ons team. We zoeken een manager, die wil doorgroeien in de adviespraktijk. Een spil in ons team die het werk zelfstandig kan doen, maar ook goed mensen kan begeleiden. Verder zoeken we een manager op de aangiftepraktijk, die eventueel de ambitie heeft om door te groeien tot eindverantwoordelijke. Ook hebben we ruimte voor startende adviseurs en aangiftemedewerkers. Als het gaat om de inhoud kan je hier heel veel leren, je kan een coördinerende en brede rol pakken, partners ontlasten en junioren opleiden. Het is niet vastomlijnd je kan het zelf invullen.
Lees deze andere verhalen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.